תקנות כיבוי אש ספרינקלרים

תקנות כיבוי אש ספרינקלרים

חברת י.מ.מ גילוי אש בע"מ מודעת לכל תקנות כיבוי האש ומציעה ציוד משוכלל ומקצועי המגן על המבנה מפני שריפה. תקנות כיבוי אש ספרינקלרים הן מבין התקנות החשובות ביותר לכל עסק, בייחוד אם נמצאים בו אנשים רבים. החברה מציעה מגוון רחב של פתרונות אשר נועדו להגן על שוהי הבניין מפני דליקה: ספרינקלרים, מערכות לגילוי אש ועשן, מערכות כריזה בשעת חירום וכן ציוד לצורך כיבוי אש.

תקנות כיבוי אש ספרינקלרים – להכיר את התקנות

כדי להקים עסק יש צורך לעמוד בכל תקנות כיבוי אש ספרינקלרים הם העיקריים שבהם. אלה כמה חוקים שכדאי לרענן לפני שאתם מכניסים את העובדים שלכם למבנה חדש:

  • הצבה של ספרינקלרים – בעל עסק חייב להציב מערכת של מתזים אשר יכולים לפעול בזמן אמת. הספרינקלרים הם האזעקה האקטיבית של הבניין. ברגע שפורצת דליקה, הם ממהרים לכבות אותה באמצעות התזת סילוני מים. הספריקנלרים יכולים לעכב את התפשטותה של השריפה עד שהכבאים מגיעים.
  • מערכת לגילוי עשן ואש – יש צורך להציב מערכת המתריעה בפני הימצאותם של עשן ואש, מערכת שאושרה על ידי כל התקנים.
  • לדאוג לציוד – יש צורך לוודא כי הציוד לכיבוי אש תקין, וכי הוא כלים כמו זרנוקי בד, גלגלון, ברז שריפה ומטף. כל הכלים האלה צריכים לעמוד בתקן הישראלי.
  • מערכת מנדפים – חשוב להציב מערכת של מנדפים אשר יכולה להציל חיים בעת הצורך.
  • לדאוג ליציאות חירום – חשוב לדאוג ליציאות חירום ולוודא כי כל השוהים בבניין מודעים ליציאות אלה.
  • לדאוג לשילוט מתאים – יש צורך להציב שילוט אשר יקל על הנוכחים בבניין ועל כוחות החילוץ במקרה שבו תפרוץ שריפה.
  • חומרי בנייה מתאימים – כאשר בונים בניין משרדים חדש, יש לוודא שחומרי הגלם שמשתמשים בהם לבנייה מותאמים לתקן הישראלי.

תקנות כיבוי אש ספרינקלרים – כוחם של הספרינקלרים

כל מי שראה פעם ספרינקלרים בפעולה יודע עד כמה הם חשובים במקרים שבהם יש התרחשות בזמן אמת. הספרינקלרים רגישים לעשן ואש והם מתיזים מים לכל עבר כדי לכבות את השריפה. הם מעכבים את הדליקה ומהווים תחליף טוב לאזעקה הפסיבית שאמנם מזהירה אנשים בפרוץ שריפה, אך אינה יכולה להגן עליהם.

לאורך השנים האחרונות, נוצרו תקנות כיבוי אש ספרינקלרים ומערכות כיבוי אחרות; מערכות משמעותיות אשר התקנתן בבית העסק הינה חובה בכל הארץ. תקנות אלו חשובות לצורך שמירה על הבטיחות בעסק כמו גם לתפעולו השוטף. במילים אחרות, לצורך הקפדה על מגוון נהלי הבטיחות השונים ועמידה בתקנים המחמירים ביותר יש לפנות אל חברת י.מ.מ גילוי אש בע"מ. חברה זו מספקת שירותי התקנת מערכות כיבוי אש על פי התקנות הנדרשות במכון התקנים.

הכירו את תקנות כיבוי אש ספרינקלרים

  • מערכות ספרינקלרים – בבסיסן בנויות על מערכת מתזים המובילים מים בצינורות (אדומים בדרך כלל) אשר יכולים להתיז מים בזמן אמת במקרה של שריפה ולהשתלט על השריפה במקום. על המרחק בין המתזים להיות מתאים בהתאם לתקן הנדרש, כמו גם על הצינורות וכמות המים בהם. גם במידה והשריפה משתוללת וקשה יהיה לכבותה באמצעות מערכת זו בלבד, הרי שהמערכת זו יכולה להציל חיים ורכוש רב. כיצד? בכך שהיא מסייעת בעיכוב ההתפתחות של השריפה עד הגעת צוות החירום למקום.
  • מערכת לגילוי אש ועשן – מערכות אלה בעלות חיישנים המגלים עשן או אש. במקרים אחרים, חיישנים אלו מצביעים על התפתחות אפשרית של שריפה במקום ויכולים להפעיל אזעקה שתתריעה על כך לשוהים במבנה.
  • חשוב לכלול ציוד לכיבוי אש במקום, כגון: מטפים, צינורות מים, גלגלי כיבוי ועוד.
  • יציאות חירום – יציאות אלה חשובות מאוד בכל בית עסק, מבנה ואפילו בית. חשוב לדאוג ליציאות חירום ומעבר מהיר ופחות מסוכן בהן.
  • שילוט – גם במקרה של שריפה או הפסקת חשמל חשוב שיהיה שילוט עם תאורת חירום שיאיר לאנשים את הדרך אל יציאות החירום.

תקנות כיבוי אש ספרינקלרים – שמרו על עצמכם ועל העסק שלכם:

שריפה עשויה לקרות בין אם נרצה בכך ובין אם לא. שריפה של הציוד והסחורה בעסק שלכם עשויים לגרום לסגירת העסק – במיוחד אם הביטוח לא מוצא לנכון לשלם את חלקו או מוצא דרך (כהרגלו) לא לתת לכם מה שמגיע לכם. בהתאם, התקנת מערכות אלה על פי תקנות כיבוי אש ספרילנקלרים הינה חיונית גם עבור הצלת חיים וגם עבורה הצלת הרכוש שלכם. אל תוותרו על התקנת מערכות אלה בעסק שלכם.

 בכל עולם ציוד בטיחות אש, ישנן עשרות רבות של מערכות כיבוי וגילוי אש אשר לכל אחת מה תפקיד משמעותי בעצירת התפתחותן של שריפת במבנים מסוגים שונים. בשנים האחרונות עם ההתפתחות של תקנות כיבוי אש ספרינקלרים הפכו לאחד ממוצרי החובה אשר מותקנים בכל חלל מסחרי או משרדי ויכולים לשנות את התמונה בכל הנוגע להתמודדות עם שריפות מסכנות חיים. הדרישה החוקית כיום היא להתקין ספרינקלרים בכל מרחב ציבורי, מפני שמדובר במערכת מסועפת מאוד של צינורות מים, חיישנים ומתזים, אשר בעת הצורך יכולה לעכב משמעותית ואף לכבות באופן מלא כל שריפה גם במקומות עצומים בגודלם. מערכות אש אשר מתמודדות בצורה מיטבית עם הימצאותם של שריפות יכולות להגן על כמויות גדולות מאוד של אנשים ולכן הן חיוניות כתגובה ראשונית, עד להגעתם של כוחות ההצלה והכיבוי לשטח האירוע.

מה קובעות תקנות כיבוי אש ספרינקלרים ?

תקנות כיבוי אש ספרינקלרים קובעות קיום מיהם הגופים שחייבים בהתקנת מערכות כיבוי וגילוי אש וכיצד הם צריכים לבצע את ההתקנה בצורה המדויקת. זכרו כי חשוב יהיה לפנות אל חברה מקצועית ומנוסה בתחום אשר תבטיח תאימות של המוצר והמערכת לתקנות הנקובות בחוק אשר תבטיח הגנה מרבית לכל צרה שלא תבוא. התקנות כיום דורשת מבעל העסק להציג תוכניות מפורטות בהן יוצגו הצרכים ללחץ המים המינימלי, למיקום האידיאלי וגם לכמות הספרינקלרים הנדרשת בכל עסק. רק לאחר שמוצגים האישורים הללו יכול בעל העסק, להתחיל לבנות את המערכות שלו ולהקים את מערכת ההגנה הנדרשת.

תקנות כיבוי אש ספרינקלרים על פי דרישות החוק

 כיום לא ניתן לא ניתן להקים עסק חדש במדינת ישראל בלי שיש אישור לבעל העסק על עמידה בכל תנאי תקנות האש והבטיחות. כך שאם אתם רוצים לפתוח עסק חדש ואין לכם את אותם האישורים אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה אל מול רשויות החוק. מלבד הבעיה החוקית, קשה מאוד לנהל עסק גם ברמה כלכלית כאשר אתם חשופים לנזקי אש. כך שהגיע הזמן לוודא כי העסק שלכם נשאר מוגן בעזרתה של חברת י.מ.מ גילוי אש בע"מ.

 

השירות ניתן בכל רחבי הארץ, לייעוץ חינם חייגו – 077-4201204

י.מ.מ גילוי אש בע"מ – חושבים אחרת

 כל הזכויות שמורות לחברת י.מ.מ גילוי אש בע"מ

 

השאירו פרטים:

מתזים

מוצרי כיבוי לבית ולגינה

מתזים ממלאים תפקיד מכריע בבטיחות האש עבור עסקים, ומספקים תגובה מיידית לכיבוי שריפות ולהגנה על נפש ועל רכוש. מערכות כאלה מורכבת מצינורות וראשים, שנועדו לזהות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר